Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zrozumiałem.
Home /

Blog

Każdy pracownik jest najważniejszy

2022-02-17

Każdy pracownik jest najważniejszy?

Taka humanistyczna rewolucja to moim zdaniem może być jedna z głównych myśli roku 2022 na rynku pracy. Dlaczego? Jesteśmy wszyscy bardzo doświadczeni ostatnimi miesiącami na rynku pracy i w gospodarce. Swoje emocje mają tu pracodawcy, a i pracownicy wiedzą, że nie jest łatwo. Inflacja, podwyżki cen prądu i gazu, Polski Ład, pandemia. Czy da się efektywnie prowadzić firmę bez wzajemnego zrozumienia, sympatii i utrzymywaniu w firmie uczucia, że jesteśmy drużyną, w której każdy element jest najważniejszy? Moim zdaniem nie. W roku 2022 ważniejsze od inwestycji infrastrukturalnych może być inwestowanie w pracowników i ich rozwój.

   Ta „rewolucja humanistyczna” to nie jest w sumie nic nowego. Na rynku pracy od lat mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a nie pracodawcy. Wydawałoby się, że pandemia może zmienić bieg zdarzeń i sprawić, że to pracodawcy odzyskają kontrolę nad tym jak kreować organizację w swoich firmach. Stało się zupełnie odwrotnie. Może czas się z tym pogodzić i wprowadzić w swojej firmie rozwiązania, które będą jeszcze mocniej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pracowników? To ważne z wielu powodów – sytuacja finansowa w wielu firmach nie jest zbyt dobra, co wynika z Polskiego Ładu, wszelkich podwyżek oraz ogólnie trudnej sytuacji wynikającej z trwającej już dwa lata pandemii COVID-19. Co więc może zaproponować pracodawca pracownikowi jeżeli nie dodatkowe pieniądze?

  Po pierwsze – lepszą atmosferę. To jest naprawdę najprostsza, a jednocześnie najbardziej skomplikowana rzecz na świecie. To właśnie atmosfera w pracy i jasna ścieżka rozwoju zawodowego jest wymieniana zaraz po pieniądzach, jako priorytet dla pracowników.

  Po drugie – bądźmy blisko potrzeb naszych pracowników. Jeżeli możemy zaoferować im pracę zdalną, to dlaczego tego nie zrobić?  Praca zdalna staje się bardzo oczekiwanym benefitem oraz elementem relacji na linii pracownik-pracodawca, który dobrze poprowadzony może przynieść zwiększenie efektywności prowadzonej współpracy. Podobną inicjatywą może być wprowadzenie krótszego tygodnia pracy. To nie jest pomysł, który jest chwilową modą, a może stać się stałym trendem na rynku pracy od którego nie należy uciekać. Może takie właśnie są oczekiwania naszych pracowników?

  Rok 2022 ogłaszamy więc rokiem powrotów do hołdowania kompetencjom miękkim – był czas, że najważniejsza była technika, progres, nowoczesność. Teraz najważniejsi będą ludzie. Techniki na rynku jest coraz więcej, a ludzi coraz mniej. 

Anna Sudolska
tel. 789 014 634



Zobacztakże