Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zrozumiałem.
Home /

Blog

Twój wizerunek w sieci, czyli jak cię widzą tak cię piszą...

2018-10-12
 Czy możliwe jest życie bez Google czy Facebooka?


Dzisiaj większość z nas jest obecna w sieci. Naturalnym stało się, że przy okazji poznania nowej osoby bezzwłoczne wyszukujemy jej nazwisko w Google, czy na znanym portalu społecznościowym. Stanowi to niewątpliwie cenne źródło informacji o nas, nie tylko dla nowo poznanych znajomych, ale też dla rekruterów i pracodawców.  Oczywiście możemy na wszelkie sposoby opierać się tej tezie, ale rzeczywistość mówi tutaj sama za siebie…

Warto korzystać z mediów społecznościowych, ale swój wizerunek w sieci budować należy z głową. Pamiętając, że dołączając do wirtualnej społeczności stajemy się jej częścią i tym samym,  bardziej lub mniej świadomie decydujemy się dzielić naszą prywatnością z innymi Wiąże się to z koniecznością przemyślenia  treści, które są przez nas publikowane, pod kątem tego jak mogą wpłynąć na nasz odbiór.  Dlatego ryzykowne jest napisać w profilu na Facebooku „ Szlachta nie pracuje”, kiedy akurat szukasz pracy lub, że uczysz się w „Wyższej szkole robienia hałasu”.

Moje treści w sieci równa się mój wizerunek?

Przede wszystkim należy mieć świadomość, że w mediach społecznościowych budujemy swój wizerunek jednocześnie jako osoba prywatna i publiczna.  Te dwa aspekty przenikają się płynnie, a granica między jednym a drugim jest bardzo cienka.

Dzisiejsze media społecznościowe mają dla nas bardzo wiele propozycji : Facebook, Instagram, LinkedIn, Goldenline, Twitter, Snapchat, to tylko niektóre z miejsc, gdzie możemy być obecni.  Przed podjęciem decyzji o założeniu konta, na którymś z portali powinniśmy zastanowić się jakie informacje będziemy tam udostępniać. Uwaga: nie tylko treści, które zamieszczamy są oceniane, ale również i zdjęcia. Stąd zwróćmy szczególną uwagę, czy nie są zbyt frywolne lub też sprzeczne z naszym wizerunkiem zawodowym. Pamiętajmy, że na nasz profil społecznościowy oprócz znajomych trafi również i rekruter, i pracodawca, czy osoby związane z naszym życiem zawodowym.

Kontakty, kontakty, czyli networking

Portale biznesowe, gdzie możemy budować sieć kontaktów, które ułatwią nam rozwój zawodowy i znalezienie pracy to w Polsce LinkedIn i Goldenline.  Nasza obecność w tych miejscach, w kontekście zawodowym jest obowiązkowa! To miejsca gdzie nie tylko możemy zaprezentować nasze dotychczasowe doświadczenie, stale być aktywnym prezentując naszą wiedzę i zainteresowania ale też zbudować sieć kontaktów. Duża ilość kontaktów niesie ze sobą wiele korzyści. To właśnie networking w znaczny sposób ułatwia nam rozwój kariery zawodowej. 

Podsumowując, sieć może służyć nam do prezentowania naszych dokonań, informowania o ważnych wydarzeniach, dzielenia się swoim życiem. To bez wątpienia potężne narzędzie w budowaniu własnej marki. Trzeba jednak być przy tym czujnym i świadomym, ponieważ jak mówił amerykański pisarz, poeta i filozof Henry David Thoreau ”Ludzie stali się narzędziami w rękach swoich narzędzi”.

 

 

 

 

Iwona Bąk
tel. 797 479 939